fredag 20 maj 2011

Cirkeln, igen

Det kallas tydligen fantzy, såna här böcker. The Asymmetric Library nämde i alla fall en sådan genre och beskrev den som ”kick-ass chick-lit urban fantasy”. Den har även kallats ”vår värld med extra allt”
Det tycker jag passar in ganska bra på Cirkeln. Om den är så kick-ass vet jag väl inte, inte än så länge i alla fall, och fantasy-biten har precis börjat men det verkar i alla fall vara bokens intentioner.
Jag är snart halvvägs nu, och min åsikt är i stort oförändrad. Kan dock inte låta bli att vara lite stolt över att för en gångs skull vara bland de första med något nytt och spännande!

The Asymmetric Library visade för övrig något jag också vill ha: en temahylla! Han/hon har alltså arrangerat en liten hylla reserverad för sin favoritserie, komplett med små samlarfigurer som bokstöd. Nu måste jag bara komma på en favoritserie att ha som tema. Mumintroll, kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar