måndag 2 maj 2011

Cirkeln: vårens hype

Jag hittade den! Jag har den och jag har börjat läsa den! Boken alla pratar om, som Lina Neiderstam gick i taket för!

Helt ärligt är den förskräcklig. Språket är så dåligt att jag blir riktigt imponerad, varje mening är så klichéfylld som den bara kan vara i en tonårsroman. Karaktärerna är lika illa stereotypa: vi har den Mobbade, den Smarta, den Streetsmarta, Bimbon, också två ungdomar vi ofta ser i svenska ungdomsböcker: den Trasiga och Anorektikern.
Man skulle nästan kunna tro att den var skriven av en högstadieelev, men det hjälps inte. Jag älskar den, jag är lika fast som alla andra.

Jag längtar efter att få läsa vidare varje gång jag inte ha den i handen, jag omhuldar varje stel karaktär, alla håller de en plats hos mig. Språket är definitivt det som stör mest, men just nu gör det mig inte så mycket. Det är lättläst och det var visst det jag behövde. Jag suger det i mig och det kommer hålla mig kvar i textvärlden ett bra tag till.

För övrigt ett oerhört snyggt omslag av zombie-romantikern Kim W. Andersson!

2 kommentarer:

  1. Jag hatälskar sådanadär böcker. Är det lika illa som Twilight-serien? Blev ju alldeles fast när jag (blev tvingad) att läsa den första.

    (Kan du inte fixa så att "vanliga" bloggar också kan kommentera? Min adress är http://flortunn.blogg.se om du undrar.)

    SvaraRadera
  2. Språkligt är den minst lika illa, men här finns inga lika pinsamma romanser att störa sig på. Men läs den, den är definitivt värd att rekommendera!

    Oj, hur gör man det med kommentarerna då? Jag vet inget, men är villig att lära.

    SvaraRadera