torsdag 9 februari 2012

Born this way

Jag är lite allmänt statistikkåt. Jag gillar att kunna visa saker i siffror, det är få som ifrågasätter siffror, man kan aldrig lura matten, som en ökänd mattelärare säger. Därför har jag ägnat den senaste timmen åt att blogghora! Det vill säga, jag har gått igenom min favoriter-mapp med bloggar och lämnat en halvt menlös kommentar i var och en av dem, bara för att se om det skulle påverka mina bloggsiffror på något sätt. En eller två lär ju åtminstone titta in, menar jag (hej, hej, om så är fallet!). Fast det känns inte helt okej. Lite smutsigt liksom, som något man inte gör, för det bör man ju helst inte. Så nu har jag lovat mig själv att läsa alla mina vällästa bloggar ännu noggrannare, och lämna riktiga, uppriktiga kommentarer lite oftare för att väga upp denna fasansfulla nätsynd.

Sociala medier i allmänhet verkar inte vara särskilt hälsosamma för mig. Så fort jag använder mig av dem liite mer än normalt spårar min hjärna ur och börjar formulera varenda tanke i klatchiga små statusuppdateringar. Som den här till exempel. Den kom jag på på vägen mellan skolan och ICA.

2 kommentarer:

  1. Här är jag. Beviset på att statistiken stämmer! Hej, hej!

    SvaraRadera
  2. Hej, hej!! :D Ja, verkar som att det funkade, om man nu vågar lita på bloggers statistikverktyg, tycker det är lite skumt...

    SvaraRadera