tisdag 7 februari 2012

En lista för dagen

Nämn något som gjorde dig glad igår: att gå själv till teatern med Anna Bananna
Vad gjorde du kl 08 i morse? satt på bussen
Vad gjorde du för 15 min sedan? satte mig sär jag sitter nu, mot ett skåp utanför natursalarna
Det sista du sa högt? "jaha, då går jag igen". För det var inte min lektion
Det senaste någon sa till dig: "halvklass" - naturkunskapsläraren
Vad har du druckit idag? två glas vatten och ett med mjölk
Vad var det senaste du åt? "thaigryta (het), ris" med fruktansvärt äcklig sambal oelek
Vad var det senaste du köpte? sötjäst när mamma skulle baka semlor
Vad är det för färg på din ytterdörr? brun, ytterdörrsfärgad
Vad är det för väder hos dig nu? mycket sol, tror jag. Kallt
Godaste glassmaken? choklad med mycket grejs i. Sorbet. Sån där trefärgad man fick på lågstadiet.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? haha, nej.
Sover du tungt?  ingen aning, skulle tro det
Drömmer du mardrömmar? ibland, men inte på länge
Trivs du med ditt jobb? trean på gymnasiet är väl inte jättefestligt, men snart kommer jag bli tvungen att börja anstränga mig för första gången i mitt liv, så jag får väl passa på att trivas nu.
Favoritklädsel? det jag har nu, fast helst med andra jeans. Och raggsockar så stövlarna hålls kvar på fötterna
Favoritlåt just nu? ingen aning, nån med Veronica Maggio kanske
Vad ser du om du tittar till höger? tre naturelever som lutar sig mot ett räcke
Vad gör dig glad just nu? att dagen snart är slut så jag kan gå hem (och läsa tyska...) och att det är roligt att fylla i listor
Vad ska du göra härnäst? ha naturlektion
Höger el vänsterhänt? höger!
Humör just nu? mätt som en gam
Favoritgodis? choklad? Gelatingrejs? Mariannekarameller med kola i? Såna med blått papper
Kläder just nu? randig tröja, rosaröd som en godisbit. Gul krage, brors avlagda pojkjeans, röda skoterkängor
Sommarplaner? kanske åka till Finland ett tag. Med familj + Anna, Silja Line och bastu!
Hur många kuddar sover du med? två halvplatta som överlappar varandra, jätteobekvämt. Och ett berg av gosedjur
Morgon eller nattmänniska? morgonmänniska i ett kvällssamhälle
Vad är viktigast för dig? att alltid få rätt. Att sluta alltid vilja ha rätt
Är du kittlig? ja, oftare och oftare
Snarkar du? om jag är sjuk eller ligger väldigt konstig
Stjärntecken? lejon, jättemycket
Äckligaste insekten? tvestjärtar, sånt som kryllar iväg om man vänder på en barkbit och inte är beredd
Stökigt el välstädat? gillar att städa, men tycker själv det är ganska stökigt
Vad längtar du mest efter just nu? att inte behöva göra projektarbetet, att äta frukt, att krama Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar