lördag 24 mars 2012

It's over. It's done.

Åååhåhåh, projektarbetet är klaaart! Jag skickade in det 23:52 igår, flera minuter före deadline till och med.
Det är fan sånt här man skulle fira, inte typ... studenten. Jag kommer känna mig jättefånig om jag ska springa runt och vara skitlycklig den 31 maj, för det är väl ingenting att fira helt oproportionerligt mycket? Det enda som kommer hända är att vi flyttar slitet från ett lärosäte till ett annat, i alla fall vi som går samhällsprogrammet. Det är inte som att "vi är fria" precis (jag har bestämt att jag ska skrika "ur askan in i elden!" på utspringet). Och det är ju ingen prestation, inte som när Pelle Svanslös tar studenten och är först i kvarteret, ALLA tar studenten.
Det känns som att inlämningen av projektarbetet gör större skillnad i mitt liv än studenten.

Idag har jag alltså kunnat sitta helt obekymrad och sufflera mina kamrater från klockan elva till sju. Jag är nog inte den bästa sufflören, jag bara tappar fokus och börjar läsa en massa andra saker på datorn, eller lägger mig i regin. Inte för att vår regissör verkar ha så mycket emot det, han har väl fått vänja sig...

En bra sak med att vara mer eller mindre frånvarande från datorn ett tag är att det finns så många trevliga uppdateringar när man kommer tillbaka. Nu har jag till exempel 319 nya inlägg att läsa på bloglovin, mycket bra. Och så ska jag fortsätta på 30 days 30 books.

2 kommentarer:

  1. Håller verkligen med dig! Projektet var mycket biggare deal än studenten! Ser knappt alls fram emot studenten... vill göra det, men nä, ser det inte alls som något stort eller kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev lite förvånad över att det inte är sommarlov nu, min hjärna var inställd på det! Det enda det innbär är en extra håltimma på tisdagar, utöver den jag redan har...

      Radera