tisdag 20 mars 2012

Jäkla trashank

Jag har upptäckt att alla mina kläder är slitna. Inte riktigt alla, men verkligen, en majoritet. Och det är inte så att jag tycker de är "ofräscha" medan ingen annan märker något, utan nu stör det andra mer än mig. Jag ligger en bra bit ifrån hel och ren helt enkelt.

Jag menar, när till och med Anna klagar på att mina kläder är hängiga och sladdriga, då är det riktigt illa. Hon är inte den som hänger upp sig på hur kläder ser ut.

Jag slängde ut alla kläder som var för stora (från tiden vi trodde att jag skulle fortsätta växa), direkt trasiga eller barnkläder, så jag behöll bara det jag verkligen behöver eller gillar asmycket.
Det blev fan inte mycket kvar. Jag har mer nu som ligger i kassar och väntar på sin dom, än som är kvar i garderoben. Och av det jag har kvar och verkligen använder är det fortfarande mycket som är trasigt. Jeansen, jeansjackan, svarta koftan är jag tvungen att ha, men allt det är trådslitet eller direkt håligt. Tröjan jag har på mig nu ser direkt förjäklig ut. Visst, jag ser ju inte ut som att jag svälter. Men för att vara svensk 18-årig tjej ligger jag defenitivt under standard. Så, jag trodde aldrig att jag skulle säga det här men...

JAG BEHÖVER KÖPA KLÄDER!

4 kommentarer:

  1. Jag heter Anna, inte A ;(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt som vanligt, det ser mycket bättre ut. Ändrat!

      Radera
  2. 23.52, verkligen? Lever farligt där, din trashank! :D Jag lämnade in runt 23, vet inte vad jag hade gjort om deadlinen inte hade ändrats från 16 till 23.55!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, du känner mig, living on the edge baby ;) äh, vi hade säkert klarat det, kortare deadline=man jobbar snabbare bara!

      Radera