fredag 9 mars 2012

Närsynt bloggjunkie

Haha, trodde jag var riktigt närsynt, men de här människorna verkar faktiskt ha det ännu värre. Har du tänkt på att glasögon kan bli så tjocka att näsan inte orkar hålla dem uppe? Det har inte jag, och så länge jag inte behöver det ska jag nog inte klaga. Mitt största problem är att jag måste ha "heltäckande" bågar och små glas, det är nog inte så farligt... Plötsligt känner jag mig nästan normalnärsynt, med mina brutala -9 och brytningsfel!

Herr Mikebike var för övrigt den första blogg jag läste. Man skulle nästan kunna säga att det var han som ledde mig in i bloggdjungeln (eller bloggträsket, kalla det vad du vill), min bloggmentor! Eller, i alla fall har hans länklista varit det. Det ena leder till det andra, miss Muffin, Medelåldersman, Apple dear? och nu läser jag minst femtio inlägg om dagen. Jag tror jag vet vem jag ska skylla på när jag får ig i naturkunskap...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar