fredag 20 april 2012

11-utmaningen

Jag älskar bloggutmaningar och den som går nu verkar så himla spännande, men jag har en liten skitblogg och kommer aldrig aldrig aaaldrig att bli taggad av någon, så jag gör en egen, med blandade frågor jag sett på andra ställen! Här är reglerna:

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Do not tag back to the person who has already tagged you.

Mina svar då då:
Vilket var ditt favoritprogram som liten?
 Mumin antar jag. Men jag älskade Vi fem, Noaks ö, Arthur och en massa annat också. Gillade tv.

Vad skulle du vilja säga till ditt fjortonåriga jag?
Skit i dom. Fortsätt som du gör så blir det bättre sen, du kommer träffa någon, du kommer inte vara ensam, alltid.

Vad skulle du vilja att ditt hundraåriga jag skulle säga till dig nu?
Ge inte upp! Det kommer bli bra, jag lovar. Det roliga har bara börjat!

Säg tre favoritbloggar!
Happy happy fatgirl
Fanny
Linnea
(samtliga återfinns i taggarna)

Vilket är ditt favoritdjur?
 Mitt standardsvar är kattdjur (alla sorter) fast egentligen gillar jag nog alla djur.

Kommer jorden att gå under?
 Definiera "gå under". Jag tror på slutet av vår civilisation, the ending of an era, The end of the world (as we know it). Och då och då inträffar kollisioner i universum och det lär väl hända här förr eller senare med, även om vi säkert är utdöda då.

Vad är det äckligaste du någonsin ätit/druckit?
En mycket intressant blandning av kaffesump, diskvatten och sockerbitsgodis målad med whiteboadpenna som Anna hade gjort. Men det var nog mer psykologiskt.

Vinter i resten av ditt liv eller aldrig mer få prata engelska?
Vinter vore värst. Att aldrig prata engelska vore ett enormt handikapp, men jag kan lära mig franska eller arabiska eller nåt. Inte utan mina träd!

Vilket vore det godaste godiset som inte finns än?
Det godaste godiset vore ganska sött men lite syrligt med, fruktsyrligt, som nektariner kanske. Det skulle vara segt fast lent i munnen, som gott och blandat men fluffigare, som innehållet i ganska fast marshmallows. Det måste finnas något frasigt också, ett tunt skal utan, som en skorpa som påminner lite om strössel!

Hur många bh:ar har du?
Fem kanske? Skulle behöva byta ut ett par. 

Nämn en film du sett mer än två gånger!
Nästan alla jag fått möjlighet till, jag är en omtittare. Men jag säger sista Harry Potter-delen, för den såg vi tre gånger på en vecka, plus att jag sett den på bio.


Nu! Nu pratar jag med er, Fanny, Hanna, Fumiko, Linnea, MikaelaLisa Emelie, Amanda, Anna <3Josefine och Rebecca! (tusan, jag vill ha med många fler...)

Nu skulle jag vilja höra era åsikter i dessa frågor:

Vilket vore det godaste godiset som inte finns än?
Om du fick äta middag med fem kändisar, vilka skulle det vara?
Vilket vore det värsta sättet att dö på?
Säg en onödig pryl du aldrig skulle skaffa!
Vilken bok skulle du vilja vara med i?
Vad skulle du vilja att ditt hundraåriga jag sa till dig nu?
Vad var du rädd för när du var liten?
Vilken bok minns du mest från när du var liten?
Hur skulle det perfekta porträttet av dig se ut?
Om det är mitt i natten och du är sugen på någon jättekonstig mat, vilken är det mest troligt att det skulle vara?
Vad skulle du vilja lära dina barn?

Ååh, jag vill skriva fler frågor! Till fler personer! Och jag önskar att min bror hade en blogg så han kunde svara också... Det får bli nästa utmaning, tur att det finns gott om såna i bloggvärlden.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Eller hur, jag älskar utmaningar, äntligen har jag en blogg så jag kan vara med! ;)

      Radera
  2. jag är klar nu med bloggen^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, ser den inte just nu iaf :(

      Radera
  3. Kul utmaning =)
    Som svar på din kommentar på bloggen så märkte jag inte ens att du inte skickat det så jag led inte direkt haha ;)

    SvaraRadera
  4. Ska jag svara här som kommentar eller som ett inlägg i min blogg? :)

    SvaraRadera