onsdag 11 april 2012

Day 08 – Most overrated book

Jag hade först tänkt svara cirkeln på den här, men de sista veckorna har jag liiite lite börjat inse grejen med den, så jag sparar den. Istället får det bli Denise Rudbergs Tillsammans. Det är en skitbok. Nuff said.

Okej då, inte riktigt så. Men den är inte bra. Och jag har ändå hört så mycket bra om den. Kanske inte från folk som jag har sådär jättestort förtroende för i boksammanhang, men ändå. Jag läste hela den första och den var ändå rätt okej. Det finns mycket som är bättre men den är okej. Men tvåan...

Eftersom de blivit populära antar jag att folk får ut något av dem, men det finns ingen anledning till att bete sig som om det vore den första ungdomsbok som någonsin skrivits (vilket exempelvis Ebba von Sydow, bokansvarig på ICA där jag bor, diverse ungdomsbibliotekarier, annat löst folk verkar tro). Vad hände med Hans-Eric Hellberg? Per Nilsson? Katarina von Bredow?  Kate Cann, vad som helst, men inte det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar