fredag 13 april 2012

En bra morgon

Idag låg jag i Annas säng en stund. Det händer inte så ofta längre sedan hon flyttade hit, bara idag, någon mer gång och senast vi sov över på teatern.
Det är ju lika bra egentligen, eftersom jag blir helt konstig om jag är för mycket med folk, och hon blir så galen på alla mina ticks att hon knappt kan sitta bredvid mig.

Men i morse gick jag in på hennes rum och frågade om jag fick ligga hos henne en stund. Det fick jag, och jag lyckades med att varken vrida på mig, snörvla, harkla mig eller knäcka några leder på säkert tjugo minuter.

Så fick jag ligga där, vara nära, lyssna på hennes andetag och lukta på hennes täcke. Och känna hennes värme mot ryggen.

2 kommentarer:

  1. "Det fick jag, och jag lyckades med att varken vrida på mig, snörvla, harkla mig eller knäcka några leder på säkert tjugo minuter."
    haha, min duktiga lillan! <3

    SvaraRadera