torsdag 12 april 2012

Förrgårdagen -en sammanfattning

OMG mitt första shoppinginlägg!!!!!!!!!!

Ehm, ja.

Jomen, jag var och shoppade härom dagen. Dock inte till mig själv tyvärr, utan till teatern. Vi var en hel hög med tonåringar, sju stycken, som åkte in till Göteborg med utgångspunkt Myrorna på Järntorget för att skaffa kostymer, klänning, hatt, handskar, tavlor och annan skit man behöver i en pjäs.
Myrorna hade en bra dag och jag och Sofie gick och plockade på oss högvis med klänningar som hon provade och visade upp (och sen var det raffig 80-talsmusik och jag satt på en säng och höll upp lappar där det stod TAKE eller TOSS på och tjöt uppsluppet, typ). Hon spelar en av huvudrollerna och hennes kläder har på något sätt tagit abnormt mycket tid och koncentration i anspråk. Jag tror fan att hon har provat minst tjugo olika klänningar utan att vi har hittat något.



Däremot hittade vi 80-talsklänningar. Massor. Tro mig, jag såg mer paljetter, axelvaddar och tyllkjolar på en dag än jag gjort i hela mitt liv! Vi var uppe på myrornas nyöppnade översta våning som ska vara något slags gräddhylla för vintagekläder och där var det stång efter stång med färgkoordinerade klänningar i sammet och nylon, med paljettiga urringningar, superbreda axlar och massormassor med tyll (och jag menar verkligen MASSORMASSOR!!!) Vi såg en brudklänning som var helt vansinnig, med en sån där stor blaffig rosett över rumpan och stort släp, fast den var ganska fin! Det var ännu värre på Beyond Retro där vi var sist, där var det dessutom så trångt så man hade kjolar och glitter upp i ansiktet hela tiden. Vissa klänningar påminde nästan om de som vissa tanter har på finlandsbåten, fast med mindre krinolinkänsla. Jag hade paljetter på näthinnan hela dagen efter, och tyllfras i huvudet så jag knappt kunde tänka.

Vi var i Haga också, och jag lyckades lura med allihop på vegetarisk restaurang! De såg himla skeptiska ut innan de började äta men sen verkade de flesta nöjda ändå, särskilt när vi gick till Husaren efteråt och några köpte gigantiska kakor som alla kunde snylta av...
Förutom Sofieklänning hittade vi det mesta, och jag var särskilt nöjd för jag fick tag på en skolflickshatt som ser precis ut som den Dudley har när han ska börja på Smeltings, vilket var mitt främsta önskemål.

I övrigt ingen konsumtion från min sida, vilket var imponerande med tanke på att vi var inne i Kawaii Shop och Hagas alla seccond hand-butiker. Jag befarar dock att jag kommer ta igen detta vid senare tillfälle. Min köplust har fan ökat något sjukt det sista året. (återkommer (kanske (kolla, en parantes-inception!) till detta)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar