tisdag 24 april 2012

Gamla barnprogram: Arthur






Shit vad långt introt till Arthur var! Det känns som att det finns hela barnprogram som är kortare än såhär nu.

Jag gillar Arthur för att det är så skönt oskyldigt och oironiskt. Varje avsnitt slutar med någon Scrubs-aktig slutmoral och alla samlas och har det mysigt och är miljövänliga och lyssnar på varandra. Helt på allvar, jätteskönt!

När är det barn börjar förstå ironi? Gör man det redan från början eller är det någon gång i puberteten? Jag kommer ihåg det där programmet om en gul kanin på Lattjo lajban, där fanns ett avsnitt som var helt överdrivet moraliskt. Det var typ i mellanstadiet, då vet jag att jag förstod att det inte var på allvar, men på lågstadiet hade jag nog inte fattat.

4 kommentarer:

  1. Åh jag älskade Arthur när jag var liten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, det är så mysigt!

      Radera
  2. ÅH jag ÄLSKADE det programmet!! <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så mysigt, både själva manuset och hur det är tecknat!

      Radera