onsdag 25 april 2012

Världens sista månad

Jamen självklart skrev jag inte det där jäkla inlägget igår. Dock är det förlåtligt, eftersom jag var duktig som inte skrev i skolan, sen var jag sovtrött och låg i soffan tills Anna kom hem och vi gick till teatern och hade föreställning som gick helt okej. Efter föreställningen hade jag tänkt ta bort sminket direkt och sen skriva, men Anna ville ha en pratstund med mig och det går självklart före allt annat. Dessutom tror jag inte att någon lider någon större brist på mina inlägg.

Vilken jävla månad maj kommer bli. Kul men jobbig:
  • Den här veckan har jag fyra prov, en inlämning och uppgiften att läsa klart Der Vorleser i tyskan
  • Sex föreställningar kvar, varav en besökt av lokaltidningen
  • På fredag kommer vår franska utbytesstudent som stannar till nästa lördag, och vi  ska hitta på massa saker som vi kan göra eftersom vi är lediga mer än halva tiden hon är här, samt samordna med alla föreställningar och grejer
  • Lillebror fyller år första maj
  • Jag åker till Stockholm med min klass onsdag kväll (efter alla andra eftersom jag klantade mig och dubbelbokade med en föreställning) och kommer hem på fredagen
  • Nationella prov i matte och engelska
  • Fler prov
  • Gärna hitta jobb. Har skrivit cv men det vore olikt mig att söka
  • Baljäveln
  • Studenten
Sen känns det som att världen ska gå under. Vad händer sen? Hur kan det ens finnas något liv efter skolan?  Det är det man byggt sitt liv kring i tolv år, när kommer jag råka ut för något lika livsomvälvande igen? När jag får barn? Pensionen?
Sen vet man ju aldrig vad som händer, man vet aldrig när man ska dö nästa gång.

Här är det där bokgrejset i alla fall:

6 kommentarer:

  1. jag ser inget bokgrejs ditt urrbarn !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, skrivtrött! >:(

      Radera
    2. Oj, vilken sur smajlgubbe! XD

      Radera
  2. Hej fina lilla Siri! Jag hittade det genom filmcafe.se!
    Hittade in i din blogg först nu, aldrig ens tänkt tanken på att du hade en blogg. Men jag gillar den, verkligen! Du skriver jättebra, jag är imponerad. Kram

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja, jag har ett suuuperfint vitt "riktigt" piano hos pappa, elpianon behöver man inte stämma! Och tack Anna! :D

    SvaraRadera
  4. sv: Jag håller med dig ;-)

    /Bitter-retas lite och mycket till

    Kämpa på fruktklister!

    SvaraRadera