lördag 19 maj 2012

Hur var det på balen nu då?

Jomen visst, tackar som frågar! Det var väldigt trevligt, eller skoj eller kul eller PAAARRRTYYYY eller vad man kallar det. Folk var fulla (dock inte jag), maten var rätt god, valand var fint, vi var fina och det var roligt att dansa. Jävligt roligt faktiskt, särskilt som det var många fler än jag trodde som dansade. Idag har jag därför en väldigt konstig träningsvärk i axlarna efter fyra timmar av sån där "pumpdans", det märks minsann att jag inte gör det så ofta fastän jag älskar det.

Att kalla det hela för bal var väl förresten att ta i lite, förspel vore väl ett bättre ord. Det var ungefär som en extremt påkostad och uppklädd förfest, för det kändes mer som en uppvärmning inför själva studentfesten nästa torsdag. Särskilt under middagen var det påtagligt mycket fylla och servetter på huvudet och så vidare, men det var fint att vara där. Jag blev särskilt betagen av det faktum att de spelade en liten fanfar på trumpet när vi skulle gå in och när maten var serverad.

Och Anna och jag var de mest gnistrande av alla, och de enda som inte hade köpta klänningar! Och de enda som kom i bently med två uniformerade chaufförer som öppnade dörren för oss (det räknas även om det var lillebrors kompis pappa och farbror och hans bil)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar