måndag 28 maj 2012

Oj, vi vann visst...

Det kändes lite likadant som Gina och Edward verkade tycka! "Nämen, oj... Det ser ut som att vi är på väg att vinna. Vi kommer att vinna! Och nu vann vi. Hur gör man nu?" Man tappade farten lite när det var så självklart. Men herregud, vi vann!! Och Eurovision kommer vara HÄR nästa år! Fatta hur mycket folk som kommer att åka till Sverige!
Och fatta vad glad Christer Björkman måste vara. Det syntes nästan på honom när poängen började skjuta i höjden, hur kugghjulen rörde sig och han började planera för nästa år.

Jag störde mig lite på en sak med allas utseenden, samma som jag alltid stör mig på när män och kvinnor är uppklädda tillsammans: herrarnas kostymer håller ju oftast samma klass som damernas klänningar och skorna ligger oftast också på samma nivå, precis som accessoarerna om de har några. Men sen kommer det till ansiktet, och när tjejerna ofta är fixade till max med skulpterade frisyrer och välspacklat ansikte och perfekta naglar så ser killarna ut PRECIS som vanligt. Samma frisyrer, samma grova ansikten och samma skäggstubb. TRIST tycker jag!
En tjej som vore lika välklädd som killarna brukar vara, men också lika osminkad och ofriserad skulle fan inte ens bli insläppt, folk skulle tro att hon var en välklädd uteliggare.
Detta beror både på att alla är så sjukt vana vid att se superfixade tjejer och på att man har så himla låga krav på finklädda killar. Tråkigt för båda parterna, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar