söndag 13 maj 2012

Sista föreställningen

Sista föreställningen... så sjukt! Efter åtta månader är det över, fyra veckor med åtta föreställningar. Ingen mer sminkfläckig skoluniform, inget mer smyga ut ur lönndörr, inga fler hysteriska utbrott och sova på scenen. Inget mer Spindelnätet. Sjukt är vad det är.
Det blev en liten grand final på den här uppsättningen eftersom jag välte en hel bokhylla precis i slutet av första akten, just när det var som mest dramatiskt, men det gick bra ändå bara för att vi var så proffsiga och improviserade vidare.

Eftersom jag inte var på scen så mycket i den här pjäsen var det jävligt mycket väntande på sidoscen och det är ju inte det roligaste, särskilt inte när man vet EXAKT vad som kommer att hända så ingenting är spännande, så därför var det ganska skönt att avsluta, även om det alltid känns lite sorgligt att lämna den världen.
Min roll kommer jag däremot sakna ovanligt mycket. Jag har blivit lite fäst vid lilla Philippa, hon är så olik de roller jag haft tidigare. Oftast har jag spelat ganska hårdhudad men den här gången har jag fått släppa efter en del så det har varit speciellt.

Efter föreställningen (och smörgåstårta från vår sjukt snälla ledare) såg vi inspelningen av vår förra pjäs som vi satte upp för ett år sedan. Förutom att det alltid är konstig att se sig själv på film så fick det mig att inse en sak: fy fan vad jag behöver utvecklas som skådespelare! Sminket och kläderna var rätt bra så jag såg väldigt mycket ut som min roll, men resten... Jag pratar precis som vanligt, rör mig precis som vanligt och småflinar HELA tiden. Särskilt rösten behöver jag jobba på, det gör så mycket större skillnad än man tror!

Dags att läsa på lite kanske?

2 kommentarer:

  1. men jag tyckte att du var bland dom bästa skådespelarna ju, så så hemskt dålig som du säger att du var stämmer inte :P :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej, absolut inte dålig, men det var bra att se det på film så att jag såg vad som behöver utvecklas, vill inte stagnera ju. Särskilt som röst och kroppsspråk var något vi pratade om att jag behövde i Spindelnätet!

      Radera