onsdag 6 juni 2012

Nu är det slut

Då var studentjäveln tagen. Och, eh, ja, det var väl inte så jätterafflande. Trevligt. Lärarna hade gjort ett väldigt bra spex och sjöng jättehögt och grejade, och champagnen var godare än jag väntat mig men resten var väl ungefär som väntat. Jag är inte så himla alternativ som jag ibland vill ge sken av (men jo, jag skrek "ur askan in i elden" på utspringet, faktiskt).

Jag var himla söt i alla fall, och hade jävligt (JÄVLIGT!) högklackade skor som jag tog av mig i omgångar, pappas studentmössa och konfirmationsklänningen som redan varit med på en skolavslutning (återanvändning!). Inget smink och inga linser för jag räknade med tårar, som dock uteblev.

Uteblev gjorde även studentmottagningen, för hela släkten var bortrest/upptagen, men två teaterkompisar kom med chipspåsar till mig och Anna och hängde med hem och åt kladdkaka och lärde nya lekar. Vi är fyra av tio i vår grupp som tar studenten i år, så det var även mottagning på fredagen och en i övermorgon innan det är riktigt över.

Nu är jag alltså student och arbetslös. Känns... inte så mycket, ännu. Vi ska förmodligen till arbetsförmedlingen i veckan, och ska tömma skolskåpet med, så man får väl se hur det känns efter det... Vi kan avsluta med slutelefanten i Fem myror, tyvärr fanns den inte att tillgå utan tomteskägg, men den säger "nu är det slut" i alla fall. Glad student!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar