söndag 29 juli 2012

Katt i sängen och färg på fötterna

Det här har varit en viktig helg på teatern. Vi har målat om vårt superslitna golv som inte blivit fixat sen det byggdes -96, utan slitits av årskull efter årskull med vildsinta tonåringar. Vi var såklart jätteklantiga och målade in oss i alla möjliga hörn och alla har fått färg på fötter och skor och jeans och under naglarna och vi fick sitta och vänta i timmar för att kunna ta oss bort från cafédelen (som inte skulle målas).

Då spelade vi Zombies!!! istället, och alla vann utom Andreas, som tröttnade och gick och målade, och jag som helt enkelt förlorade. Men det var skoj ändå. Vi knyckte varandras zombier, åt hämtmat, och ställde våra spelfigurer på konstiga sätt, och det luktade teater och färg och spelask.

Och jag tänkte att jag är jättelycklig.

Katten har för den delen börjat sova i min säng! Hon ligger där och är alldeles luddig och spinner utan att jag ens behöver klappa henne. Det är trevligt tycker jag.

1 kommentar:

  1. alla vann INTE! JAG kastade av er! JAG vann! ENSAM!!!!

    SvaraRadera