fredag 6 juli 2012

Usch och fy...

...jag är en dålig bloggare jag. Men skit i det, för jag kommer väl inte skriva mer för att jag blir sur på mig själv (bara om andra blir sura, och det har ni ju blivit nu, så nu skriver jag!)?

Jaha, vad har jag gjort på sistone då? Sedan studenten, typ?

Tja, idag var jag hos Linnea. I typ en halvtimme, men ändå. Det var trevligt och mysigt, det var länge sen jag var där och länge sen vi träffades utanför skolan och jag tänkte på att jag visst saknar henne mer än jag har tänkt på.

Igår var jag på arbetsförmedlingen (duktigt!). De var... ganska snälla. Inte så mycket mer än så.

Jag har fått igång mitt läsande! Just nu läser jag (utöver de jag alltid håller på med):
Borta med vinden
Alla får ligga
De sista tanterna

Vi har varit i Finland! Alla fem, mamma, pappa, Anna, bror och jag. Först på Åland och sen i Helsingfors. Mer om det senare (åtminstone bilder).

Jag har kokat kola. Den är god. Jag känner mig ganska vuxen.

Slut på rapporteringen

En bild på en humla

2 kommentarer:

  1. Är Borta med vinden bra? alltså blir den bättre efter typ 100 sidor?? Kom ungefär så långt men sen lade jag ner den, tyckte den var lite seg...men vill läsa någon ny bok och funderar på om den är värd att ta upp igen :)

    SvaraRadera
  2. Vad fin du är! Får ses snart igen som sagt! :D

    SvaraRadera