fredag 3 augusti 2012

19 år!

I onsdags fyllde jag år! Nitton år, som rubriken säger. Nitton låter som en ganska bra ålder, nästan lika bra som sexton (jag har alltid haft en bra känsla inför åldern sexton, och det var ju också ett väldigt bra år i mitt liv). Saker som hände dagen jag fyllde nitton:
  • jag åt nudlar och kollade på extramaterialet till Star Wars med Anna och bror på natten. Mycket mysigt sätt att inleda födelsedagen på om ni frågar mig!
  • min äldsta kusin ringde från Berlin och sa grattis, och jag blev väckt med laxmacka och bär från trädgården som vanligt.
  • Amanda Hellberg har börjat blogga igen efter sin sommarpaus!! Typ den bästa presenten, som att få en skitbra bok som aldrig tar slut!
  • jag fick ett fett virus på min dator, så den inte går att använda, så jag skriver från mammas och pappas nu.
  • Anna tog med mig till operan och vi gick på guidad tur där. Det var rätt coolt, fast väldigt nytt, och vi fick se alla verkstäder och ateljéer och danssalar.
  • köpte godis med Anna i en SINNESSJUKT STOR GODISAFFÄR på Västra hamngatan. Jag kan inte ens beskriva hur stor den är.
  • fick sms och facebookgrattis såklart!
  • vi åt på restaurang, hela familjen och morbror! Afrikansk restaurang typ vid operan, och åt mat med händerna och drack etiopiskt öl. Maten var god, ölen inte, och jag tror att lillebror drack mer av den än vad jag gjorde.
  • började läsa om Borta med vinden, men somnade i soffan nästan direkt. Mycket mysigt avlsut på födelsedagen, om ni frågar mig (varför har jag börjat somna på så konstiga ställen? Soffan, när vi kollar på film, när jag pratar med Anna, på föreläsningar, på bussen...
Grattis till mig!! (Och vinka gärna i den lilla rutan här nedanför också!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar