söndag 5 augusti 2012

En rörelse jag gillar



Jag vet inte riktigt när jag sprang på All Out från början, men de är jävligt bra i vilket fall som helst. Gå med där. Hur enkelt som helst ( alltså verkligen, typ det enklaste som finns) bara att gå in på deras hemsida och skriva in sin mejladress, så stöder du en fantastisk rörelse (enligt min relativt okritiska åsikt).

Ett par gånger i månaden får du då ett nyhetsbrev om vad som just nu händer för rättigheterna för hbtq-personer ute i världen, och får möjlighet att förbättra dessa.

Jag har skrivit på namnlistor mot avrättningar av homosexuella, mot antigay-lagar och för hbtq-vänlighet i spelvärlden.

Och det har fan gjort skillnad. Det är helt sjukt. Det gör faktiskt skillnad. De har fått igenom flera krav, och förändrat (och till och med räddat) livet hos tusentals människor, trots att det är en relativt liten rörelse. Videon ovan är full av exempel.

De är också sjukt måna om sina medlemmar, och man får alltid veta hur det har gått med det man har deltagit i.

Så det gör jag. Jag skummar igenom det där brevet när jag får det, och klickar på en länk och skriver mitt namn om det verkar vettigt och viktigt. Och det gör skillnad.

Delta du också. Det gör skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar