torsdag 16 augusti 2012

Gjort lite research, bara för att jag är så snäll

Då och då går jag in och kollar min statistik. Den ligger ju inte precis på några skyhöga nivåer för nuvarandet, eftersom jag varken bloggar eller kommenterar andras bloggar nuförtiden, men en och annan hittar ändå hit på olika vägar.

Bland annat går det att se vilka sökord som fått google att leda folk hit, och ibland blir jag lite fundersam. Både över vad folk egentligen söker på (havregrynspudding är tydligen det mest frekventa) och över hur de egentligen gör när de googlar.

Du till exempel. Du som googlat "lattjo lajban gul kanin" i olika varianter i flera månader nu. Här är det. Programmet heter Lilla Bunny enligt den här programtablån från 2002. Håll till godo (verkar tyvärr inte finnas på svenska på youtube, men där kallar den lilla rosa saken kaninen för "Ninen", så vet du det)!



Och du, som gång på gång googlar "djur i texas" och "salamander vit": här är min informationskälla! Eller var det nåt annat du letade efter? Kommentera så hittar jag säkert det med (jag har ju ändå gått samhäll-samhäll, är det nåt vi kan så är det det här med google och wikipedia).

Vidare är jag också mycket nyfiken på varför google tycker att mitt semesterreferat från Finland är relevant för den som vill läsa om Tempelkyrkan i Helsingfors. Visst, jag nämner det men det är ju för fan stadens största turistattraktion, NÅGON bättre källa måste väl finnas?

Förresten, vinka åt mig i rutan här nedanför!

4 kommentarer:

  1. Haha vad kul! Synd att vi inte har sån maffig statistikfunktion på blogg.se! Nu när jag kollade klippet känner jag igen det lite bättre, speciellt låten :D vad gulligt det var!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den fantastisk, det är den som håller mig kvar på blogspot! ;)
      Trodde du skulle känna igen den mer, kolla med Jessie! Jag har ett starkt minne av att ni pratade om det där med "ninen borta" :D

      Radera
  2. Det här inlägget fick mig att le riktigt stort. Heja!

    SvaraRadera