söndag 2 september 2012

En helt ointressant lista om mig

Läs rubriken. Nu börjar vi!

Jag är "vegetarian"
Kan även kallas för en krånglig jävel. Jag äter sällan kött men ofta fisk (skrev fist först, så snuskigt ord!) fast det är helt ologiskt, åtminstone ur miljösynpunkt. Jag blev "vegetarian" efter att ha sett om misskötta grisar på tv, men det har väldigt lite med själva dödandet att göra, och mer med hur man ser på djuren fram tills dess och vilken makt vi har över dem.

En väldigt snygg kroppsdel är ryggar
Händer, hår, mun och ögon ligger högst på min snygg kroppsdel-lista (händer är fan inte alltid snygga men om de är det är de jävligt snygga) men det är så förutsägbart. Jag gillar ryggar. Och underarmar, sedan väldigt kort tid tillbaka (jag tänkte skriva "*dör lite*" men sen kom jag på att det är jättetöntigt). Fina underarmar är fina. Åh...

Min musiksmak suger
Det tycker till och med jag. När jag sitter inne på mitt rum lyssnar jag på, typ, ItaloBrothers, Nicki Minaj och annan lågbegåvad partymusik och dansar själv. Jag har så dålig musiksmak att jag har fått lova Anna att lyssna på en schlagerlåt innan jag stänger ner Spotify för att hon ska slippa se mitt senaste låtval i sin feed. Jag önskar att jag gillade att lyssna på bra musik men jag orkar inte. Jag gillar annan musik också (lite progg, 80-tal, prettomusik och annat mojs), men den lyssnar jag nästan aldrig på.

Jag älskar vitlök
Det är så jävla gott! Alldeles för gott för mitt bästa. Innan jag föddes fanns det en vitlöksrestaurang i Helsingfors, de hade till och med vitlöksglass! Det låter fantastiskt... Jag älskar även salt, peppar, lax, tomater, rosmarin, pasta, bröd, smör, nektariner, korv stroganoff, hummus, nästan alla sorters grytor, ris, FRUKT!!, potatissoppa, grädde, lemoncurd, lingonsylt... ååh, allt är så gott!

Jag har svårt att sova utan gosedjur
Eller rättare sagt, jag har svårt att sova utan mitt sovlamm. Jag har ett sånt där Lambi-lamm, ni vet: "klipp ut och skicka in 12 streckkoder och få ditt eget kramdjur från Lambi!". Ett sånt har jag (jag kallar det för Lambi, kreativ som jag är), och det är så sjukt skönt att sova med. Jag minns inte ens hur man sover utan det, så jag sover alltid dåligt när jag har tvättat det och det ligger på tork, det är bara armbågar och revben och täcke överallt då. Sover jag tillsammans med någon annan går det förstås hur bra som helst utan Lambi. Jag älskar för övrigt att sova tillsammans med andra människor.

Det här var jätteskoj!
Men jag märker att listan blev rätt lång, så jag får göra fler en annan gång. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Vitlöksglass...? HAHAHAHA XD Jag älskar vitlök, men det där lät ju bara hur vidrigt som helst xD

    Sv: Kul att någon tyckte det :D Haha, ja, det är massa One Direction-fans som hittar och följer mig ;D xD

    SvaraRadera