tisdag 18 september 2012

Gnällig dag

Jag håller på att bli sjuk, tror jag. Så idag är jag grinig, och vet inte riktigt vad jag ska göra. Förut var det för kallt, så då klädde jag på mig. Sedan blev jag hungrig, så då åt jag ris med avocado och rökt lax, med en sked jordnötssmör och kolasås till efterrätt (tips!). Nu sitter jag på mitt rum, och nu är det för varmt. Och jag har mandelskal mellan tänderna. Usch.

Ikväll ska jag till second handen där jag hjälper till ibland, hoppas jag mår bättre då. Tisdagar är uppackningsdagar och lördagar är säljdagar. Om jag är piggare då, och går dit ska jag nog ta med kameran, för det är så mysigt där. Det ligger i gamla stadshotellet som är ganska gammalt, och fullt av konstiga vinklar och vrår som i sin tur är fulla med konstiga prylar. How about en ålskinnsväska, till exempel? Det har vi sålt en gång. Eller ett munstycke till en vattenpipa som de andra trodde var ett hopprep (de slängde det när jag förklarade vad det var).

Sen tror jag att det är något fishy going on med min statistik. Titta bara:

Ser det normalt ut, kanske? Och helt omotiverat, också...

Och så spelar jag Mahjong. Det är egentligen bra, för så länge jag gör det så sitter jag upp och har ögonen öppna. Bra början. Bra Börje. Det finns en mysig barnbok som heter så, som min bror gillade när han var liten. Den handlar om en liten hund som tappar bort sin nalle.
Men aktivitet är alltid aktivitet, även om det bara är Mahjong. Och nu kom jag ju så långt att jag skrev ett helt blogginlägg, eller hur?

Trevlig bild på Bilbo och scones med grädde och lemoncurd och blåbärssylt:
 
Och hör du, glöm inte att vinka åt mig i den lilla rutan här nedanför!

2 kommentarer:

  1. Sv: Jepp, passade på att åka Lisebergstornet innan det stängdes och tog kort ;D Tack :D

    SvaraRadera