söndag 2 september 2012

Kommunikationskrav

Alltså, det är verkligen när man ska kommentera folks statusuppdateringar och inlägg som man märker vilken efterbliven respons man ofta ger på vad människor säger.

Jag menar, om jag skulle kommentera mina vänners facebookuppdateringar på samma sätt som jag skulle kommentera ett vanligt uttalande så skulla varenda en av mina kommentarer vara typ smajlgubbar, "jaha!" och "kul :)" och då skulle folk förmodligen tycka att jag är en idiot och blocka mig på en gång (säger man ens blocka på Facebook?). Jag skulle i alla fall blocka den som beter sig på facebook som jag beter mig i verkligheten (jag skulle i och för sig inte vilja umgås med mig själv över huvud taget, varken på internet eller i verkligheten).

Och om jag skulle vara lika utförlig och spirituell när jag pratar med människor ansikte mot ansikte som jag är i kommentarsfält i bloggvärlden så skulle jag ses som värsta karismatiska geniet.

Jag menar, "fin tröja" är en helt övernormal kommentar i vanliga livet, medan "fin blogg, läs min" är typ den mest bespottade kommentaren i hela bloggvärlden (med rätta). Skriv nåt riktigt eller inget alls, ungefär. Jävlar vad utvecklande all kommunikation skulle bli om samma krav ställdes i verkligheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar