lördag 22 september 2012

Paint me like one of your fruktskåls

Shit, jag överlevde! Jag klarade av det där extrajobbet jag pratade om för ett tag sedan. Gissa vad det var! Nej, det kan ni inte så jag får säga det. Jag har stått krokimodell på en konstskola i Göteborg! Jag mailade runt bland ett par skolor för ett tag sedan och sa att jag var intresserad, och i måndags ringde de och frågade om jag hade tid idag.

Så när jag vaknade i morse var jag så nervös att jag inte ens orkade vara nervös längre. Jag bara gick upp, åt frukost och tog bussen in till stan, och sen blev jag körd av pappa till Slottskogen och gick till Björngårdsvillan. Där fick jag byta om till morgonrock på en toalett och gå ut i lektionssalen där de andra satt och hjälpa läraren att fixa podiet. Det var absolut det konstigaste, när eleverna kom indroppande och man tänkte "jaha, snart ska du se mig naken... och du, och du...". Och sen var det bara att ta av morgonrocken och ställa sig på podiet. Jättekonstigt.

Resten var inte så konstigt. Svårt att hitta på nya sätt att stå på, svårt att stå stilla fem minuter i streck men annars... inget särskilt. I deras ögon hade jag lika gärna kunnat vara en skål med frukt och en vas. Läraren var snäll och jag fick te i pausen. Det var lite konstigt att se sig själv tecknad och målad i massa olika upplagor, men det var det enda. Det kändes inte ens konstigt att bli uttittad av en hel skolklass, mest som en vanlig redovisning fast utan att jag behövde göra nånting.

Allt som allt var det ett jävligt bra extrajobb, så jag hoppas verkligen på att få göra det igen!

4 kommentarer:

  1. Det är det bästa extraknäcket i världen! *är naturbegåvning*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ser faktiskt ut så! :D

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag råkade kommentera med fel account, men jag skriver det igen:


    Jäääääävlar vad du är modig. Imponerande.

    SvaraRadera