måndag 1 oktober 2012

Hemma igen

Japp, örnen har landat i boet igen efter dagens strapatser! Mina ögonlock klibbar av ögonfransklister och fötterna är trötta, och jag är mycket nöjd!

Mest nöjd är jag för att jag fick träffa Amanda Hellberg. Jag såg hennes seminarium (mitt första, wohoo!) om kvinnor som skriver skräck, ihop med Johanna Koljonen och en annan författare, och sen vågade jag gå fram till henne efteråt! Det lönade sig visst, för jag fick gå med henne till signeringen och prata om mässa och böcker och döda små djur en stund. Jag hade skrivit två av hennes karaktärers namn och målat tistelblommor på händerna, och det tyckte hon var jättegulligt och verkade hur glad som helst fast hon hade bråttom. Tyvärr kan jag inte visa konstverket eftersom pennorna jag använde visade sig vara väldigt vattenlösliga och gick bort efter första toabesöket... Hon kände igen mig från sin blogg också, så efter det mötet var jag fruktansvärt glad och ganska omtumlad. Till nästa år ska jag köpa Styggelsen och få den signerad!

Efter det gjorde jag ärligt talat inte så mycket. Jag provsmakade lite choklad vid matdelen (varför är den ens där?) pratade med en söt kille i en monter och en annan vid Universeums monter (det finns alltid snygga killar där!) och flöt runt i allmänhet. Såg Gardell prata om sin bok. Hälsade på tanten som har Bokrummet i Haga där jag köpte min Bilbo i somras (hon kom ihåg mig! Win!).

Och ja, sen åkte jag hem. Nu ska jag fila på en mässguide åt mig själv till nästa år (huvudpunkter: Kom tidigt. Ha karta och program. Prata med folk, de ser dig inte som en liten unge längre!) och kanske till andra också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar