torsdag 18 oktober 2012

Modelltankar

Tre dagars "jobb" och nu har jag verkligen börjat längta efter ett riktig arbete. Inte för att jag nu har arbetat så fantastiskt hårt de här tre dagarna men det har varit skönt att ha någon stans att gå, att gå upp varje morgon och att träffa en grupp människor som man egentligen inte behöver prata med men som är där ändå som en lite trevlig dekor. Och att tjäna pengar. Jag längtar tills jag har ett jobb som kräver att jag skaffar ett månadskort och går upp varje morgon och gör i ordning mat och går till bussen. Sedan vill jag gärna ha lite mer att göra än att sitta och läsa för som sagt, jag vilar mig trött nu. Det känns som att jag skulle få mer gjort på fritiden då också, när jag måste värdesätta den lite mer.

Lite fler tankar om modelljobbet? Jomen visst:
  • Det är inte så jobbigt att sitta nakenmodell även om det är väldigt snygga elever i klassrummet. Man tänker inte så mycket på det. Däremot finner jag det väldigt besvärande att en av killarna på skolan är så FERUK-TANS-VÄRT lik en av killarna på teatern. Så sjukt lik. Jag blir väldigt förvirrad.
  • Jag förstår ärligt talat inte vad jag gör där, med tanke på att de flesta mest målar scenen jag sitter i medan jag är mer en hudfärgad fläck i fåtöljen. Varför blev jag ens inringd, jag sitter bara där och läser för över hundra kronor i timmen, det känns lite oförtjänt.
  • VARFÖR hänvisar läraren modellen till omklädningsrummet före lektionen? "Tja, jag ska sitta naken här i fem timmar, men om du vill att jag ska "byta om" någon annan stans så gärna för mig, även om jag inte ser varför".
  • Det var ett väldigt bra sätt att tvinga sig själv till att läsa! Nu är jag på sida 150 i På spaning efter den tid som flytt och har kommit förbi grejen med Madeleinekakan. Den är bättre nu än den var för hundra sidor sedan.
Och hördu, vinka åt mig i den där lilla rutan här nedanför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar