tisdag 16 oktober 2012

Trött

Nu är det sådär igen. Nu har jag inte skrivit på ett tag, och har en massa bra idéer som jag inte orkar skriva ner. Så då skriver jag ett sånt här dagboksinlägg istället. Som är rätt tråkigt men vad fan.

Jag har ändå en liten ursäkt att inte ha skrivit något, för jag har faktiskt gjort rätt mycket. Fredag till söndag var det läger till exempel, och vi har rollspelat och berättat spökhistorier och ätit tacos och åkt bil skitlångt. Ett helt normalt teateruppstartsläger.

Sen på söndag kväll ringde de från konstskolan och ville ha en modell tisdag-torsdag, så måndagen ägnades åt att skicka tusen sms för att samordna veckan, och att göra äppelmos -kräm och -paj med Anna och mamma. På kvällen åkte vi till gymnasiets teater och var med i Folkteaterns Timmarna med Rita som studenter på en föreläsning. Gratis teater!

Det kanske märks att jag är skittrött. Det är jag. Det är inte för att jag har arbetat hårt på konstskolan, utan för att jag inte har gjort det. Jag har suttit nedhasad i en fåtölj omgärdad av värmeelement och läst På spaning efter den tid som flytt (ja, läst på riktigt, inte bara hållit i som rekvisita!), alltså mindre än vad jag gör i vanliga fall. Bara det att jag har gjort det naken och inför konstelever (en elev rättare sagt, det var lite klen närvaro), och då kallas det för jobb och jag får pengar för det. Jag har helt enkelt vilat mig trött. Och uttråkad. Därför är jag jättetråkig.

Just nu spelar jag Mahjong och lyssnar på en låt som heter Nazra av en som heter Hakim. Den har jag dansat till på Stadsteatern! Och så funderar jag på att gå och lägga mig så att jag kanske är lite mindre tråkig i morgon, kanske. Då kan jag gå upp tidigare och skriva någon skojig liten lista på vad jag ska fundera på imorgon medan jag modellar (tiderna är 10-16 för den delen). Och så ska jag kommentera några bloggar så jag får lite bättre statistik för idag. Jag har 933 olästa inlägg på bloglovin för övrigt, om någon undrar. Är det bra eller dåligt månntro? Tja, vem vet? Och så funderar jag på om jag ska fråga Pontus om han vill ha bussällskap (om jag hade stavat som en tysk hade det varit tre S i det order) imorgon med. Ska jag det? Ja, nej? Vem vet. Jag vill sova.

En bildjävel från i somras. Jag kanske ska ta med kameran imorgon, när jag ändå flamsar runt i Slottskogen menar jag? Nu har jag bara en massa sommarbilder i kameran och sommar är det ju inte längre.

Och glöm nu för fan inte att vinka till mig i den lilla kryssrutan där nere!

2 kommentarer: