onsdag 21 november 2012

Alla de vackra höstfärgerna, eller nåt

Gud, vilken kass bloggare jag är, alltså. Typ, sämst i världen. Nej, det tycker jag ju inte, men jag bloggar för lite, det tycker jag.

Vad gör jag istället då?

Tja, inte så jättemycket ärligt talat. Jag söker lite jobb, städar en del, och är en del med Anna. Läser inte så mycket bloggar. Särskilt den här veckan är seg, för det är min pms-vecka (tror jag). Så jag gör inte så mycket, mer än sköter mig. Fast jag tänker ju en del ändå. Det händer ju alltid saker i huvudet, även om man inte är så jävla aktiv utåt (eller nej, långt ifrån alltid egentligen, men ni fattar grejen). Just därför är det tråkigt att jag inte bloggar, för det är väl främst tankarna som är intressanta att läsa om?

Rent fysiskt då, vad har jag gjort där? Vad pysslar jag med nuför tiden? Kör en lista.
  • Jag köpte glasögon idag! Det är en rätt stor grej, för jag hatar att köpa glasögon och det har fan tagit ett halvår att bestämma sig. Det är som jag alltid har sagt: att byta glasögon är som att försöka byta näsa. De sitter mitt i ansiktet och man är så van vid hur det ser ut att allt annat känns helt efterblivet.
  • Min bror var hemma sjuk från skolan förra veckan och Anna var inte hemma, och vi kollade på Star Wars-bonusmaterialet, tog suddiga bilder (ytterligare ett skäl till att jag behöver nya glasögon: jag ser inte om jag fokuserar rätt) och gick till teatern.
  • Just nu läser jag Monster av Micael Dahlén. Den är bra, fast dålig.
  • En del andra grejer. Jag gör ju fan saker hela tiden och åker hit och dit, orkar inte skriva allt. Vad sur jag är. Jag vill ha en kaka och en kram och gå och lägga mig. Nu lägger jag upp lite bilder som min kamera har tagit den senaste månaden och så får det vara bra sen. 


 

2 kommentarer:

  1. Det går att ställa in kameran efter sin syn, en liten "spak/ratt" bredvid "kikhålet" ska finnas! :D

    SvaraRadera
  2. Säkert? :o Det är ju liksom för att jag ser dåligt, jag kan inte se om bilden på skärmen ser ut som jag vill, funkar det ändå, då?

    SvaraRadera