onsdag 28 november 2012

Day 25 – A character who you can relate to the most

Lätt: Maja Grå. Amanda Hellbergs huvudperson. Bäst.

Inte för att jag vet om vi är så himla lika, men för att hon är så realistisk, hennes liv och alla situationerna hon hamnar i känns så sannolika. Särskilt hennes relation till Jack, och det är den som intresserar mig nästan mest, för relationer och kärlekshistorier brukar ligga strax bortanför min förståelsehorisont (även om jag gillar dem).

Som i Tistelblomman när de äntligen ses igen och har längtat jättemycket efter varandra, och de har det jättefint och allt är perfekt, och ändå är det något som inte känns rätt. Inte någon stor grej, det bara är så. Hur ofta läser man det? Så Amanda Hellbergskt. Eller när de ligger med vandra första gången och de är jätteoerfarna och fumliga och jag bara: TACK! För att det var första gången jag läst något liknande. Och för att det fick mig att känna mig lite mindre som Bert - den siste oskulden.

Nu behöver jag gå och lägga mig så jävla mycket, så jag inte vaknar halv tolv i morgon igen, eller idag rättare sagt. Bara så ni vet så har jag tänkt köra lite seriöst med den här grejen nu, för jag har fem uppdragsinlägg kvar och det är lika många som det är dagar kvar på den här veckan, så ja, ni fattar. Skäll på mig om jag failar. Dognatt.

1 kommentar:

  1. Sv: Hihi, jag med :D Och min musiklista kommer aldrig ta slut så länge jag vill fortsätta ha den ;D

    SvaraRadera