torsdag 29 november 2012

Day 26 – A book that changed your opinion about something

Jag kan ärligt talat inte säga att mina åsikter har förändrats så värst mycket genom livet, förrän jag träffade Anna. Jag har varit rätt tjur-, tjock- och träskallig den mesta tiden, ett vet-bäst-barn. Det har väl ändrats lite nu åtminstone.

Någon måste det ju finnas, men jag kommer fan inte på någon. Jag minns att jag blev väldigt filosofisk efter att ha läst serien Magikerns hus. Jag minns knappt vad den handlar om (rätt ovanligt för att vara jag) men det var rätt mycket miljöfrågor och tankar om liv och död, och vem/vad som är mer värt än annat. De är jävligt bra, men att säga att den förändrade något vore att ta i.

Eller jo, kanske om jag drar till med Amanda Hellberg igen då (jag vet att jag pratar om henne hela tiden men jag lovar, jag är inte så tokig i henne egentligen, bara lite, just nu). För att jag kände mig jävligt mycket mer intresserad av något slags förhållande efter att ha läst Döden på en blek häst, men det känns inte heller som rätt svar.

Visst har jag blivit påverkad av böcker, mycket, men mina åsikter har varit rätt stagnerade ända sedan min hjärna var tillräckligt utvecklad för att jag skulle ha möjligheter till det, fram tills nu. Men jag kommer låta er veta om jag kommer på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar