torsdag 22 november 2012

Gulle gull

Jag vet inte om jag har berättat att jag är väldigt förtjust i djur? Alla djur: stora djur, små djur, nakna, håriga, fluffiga, slemmiga, knubbiga, magra, söta, fula, gosiga djur. Jag gillar alla djur.

Däremot vet jag att jag sagt att jag älskar små saker. Jättemycket älskar jag små saker.

Därför är det här en av mina favoritleksaker. Jag har ett par kaniner från förra gången de gavs ut när jag var liten, men de är ännu bättre nu. Och nej, jag är inte en sån person som tycker att djur ska vara små som fingrar, ha kläder och bo i hus. Jag gillar alla djur, även spindlar, grodor och fula hundar som luktar illa, de fascinerar mig. Men skit i det nu, för Sylvanian families är så jävla söta.

Briljanta namn har de också. Här under ser vi bland annat Charlie, Camilla, Hector och Isabelle Hunter-Smyth, och Eustace Barrington, Victoria, Felicity, Charlie, och Susan-Mary Truffle. De tycker att det är förtjusande att få göra er bekantskap!



























Och så finns det såklart tusen, tusen saker till också. Massor av hus, massor av butiker, massor av prylar. Det har till och med funnits en liten bävertandläkare med alla små, små verktyg som hör till. Jag vill ha nästan allt när jag tittar på hemsidan. Det är inte så himla dyrt, men det känns lite fånigt och okreativt att bara köpa Jag undrar hur mycket jag skulle kunna bygga själv, om jag övade mycket...

2 kommentarer:

  1. Äger dessa två: http://www.worldwideshoppingmall.co.uk/toys/images/products/sylvanian-families-polar-bear-twins.gif
    Så tokigt söta! :3

    SvaraRadera
  2. Håhåhå, ja de var jääävligt söta!

    SvaraRadera