torsdag 1 november 2012

Tjusigt, eller vad sägs?

Jag hade bestämt mig för att om jag slog mitt statistikrekord i oktober så skulle jag skaffa en ny design. Det hade jag väl i och för sig gjort ändå, för jag var ganska trött på den gamla och den passade inget vidare till årstiden (och Anna gillade den inte). Så här såg den ut:

 
Och nu igår så lyckades jag! Jag har ärligt talat lite svårt att förstå mig på bloggers statistikverktyg, men om jag har begripit allt rätt så har jag haft 839 besökare den här månaden, vilket är exakt 107 fler än mitt gamla rekord, vilket inträffade i april i år.
 
Därför har jag inte skrivit något om Halloween fastän jag hade tänkt göra det. Jag har nämligen varit fast jävligt länge på Btemplates som är en hemsida där man kan ladda ner färdiga mallar till blogspot-bloggar. Ja, ni trodde väl inte att jag gjort en så här fancy design själv? Nej, jag suger på koder, men det här var så jobbigt att jag tror jag ska lära mig det till nästa gång jag vill byta design. Dock finns det mycket fint grejs på den där hemsidan, så gå in där om du vill ha en något nervslitande upplevelse av skönhet och beslutsångest (och har gott om tid och ett starkt psyke).
 
Ja, det har varit ett par jobbiga timmar, det senaste. Jag har haft typ fem olika uppe på prov, som den som varit inne och tittat kanske har märkt. Men till slut hittade jag den här raringen. Inget "kanske" eller "den var rätt bra", utan bara "DEN DÄR SKA JAG HA!":
 
 
(Om någon undrar varför jag lägger upp bilder på något ni ändå kan se så är det för att det är så störande när man läser gamla inlägg på en blogg och de skriver att de har ändrat sin design och så fattar man ingenting, och då vill jag alltid se en före- och en efterbild.) Sen var den inte helt perfekt ändå, den är bland annat inte kompatibel med den där lilla klickrutan jag brukar ha där man kan vinka åt mig, det var väldigt tråkigt. Tills vidare har jag skaffat några fiskar i spalten här till höger som ni kan mata medan jag funderar. Sen ska jag nog skaffa ett par sidor till, men det blir en senare historia.
 
Jag skrev det här inlägget typ halv tre inatt, när jag precis var klar, men sen la vårat internet ner, för det är sånt det gör, typ. Så därför publicerar jag det nu istället, sen ska vi åka till Falkenberg och jag kommer inte ha internet på hela dagen.
 
Men hur ser det ut? Gillar ni det? Gillar ni fiskarna? Är vi redo för november? Jag antar att det inte spelar så stor roll, det blir ju så att säga novembet oavsett vilket. Vi kör väl då!

3 kommentarer:

  1. designen passar dig! ;) fast kan inte direkt säga att jag är redo för november..

    SvaraRadera
  2. Visst är den fiiin! :D
    Och inte jag heller, men November verkar inte bry sig :(

    SvaraRadera
  3. Jättefint :D
    Sv: Jag gillar gubbar (A) xD

    SvaraRadera