lördag 1 december 2012

Snart jul

Det här är ingen vidare snäll dag, om ni frågar mig. Min bästa beskrivning av PMS är nog riktningslös för det är precis hur jag känner mig. Jag vet vad jag ska och behöver göra, och det är inte så att jag inte har någon energi, men jag har ingen riktning. Jag mest bara flyter omkring, ligger på golvet en stund, läser ett reklamblad. Står väldigt länge lutad över varmluftselementet i badrummet.

Lite saker får jag gjort i alla fall. Jag vet inte om det är bra, eller om jag borde ge efter för impulsen att ligga under täcket och äta choklad. Och läsa de vises sten (japp, jag ska läsa om dem, börjar från början). Nej, det är nog bra. Jag gillar att göra saker, och jag sitter ändå och läser och myser en hel del med Anna på kvällarna så det är inte som att jag bara hetsar runt hela tiden. Hon är mitt bästa mys.

Nu ska jag snart åka och köpa mina nya glasögon (ett par muminbågar!) och jag har städat en del. Och börjat utforska Tumblr, det känns rätt bra. Jag heter 39iriS där (tror jag, jag förstår inte riktigt).

Imorgon är det första december. Då ska jag göra en videoblogg om årets julkalender, som jag är väldigt exalterad över. Och så ska det snöa. Och så ska jag få mens, för jag har haft lite mensvärk de senaste dagarna. Det blir en bra december!

PS: Nej, jag åkte inte och köpte glasögon klockan två på natten. Jag skrev inlägget vid tretiden, klickade på "Publicera" och sprang ner till mamma utan att kolla om det funkade. Sedan köpte vi glasögon, bröd och Bamses julkalender, jag kokade soppa, vi åt och gick till teatern och tittade på genrep. Sedan kom vi hem och tittade på en jättedålig film vi gillade när vi var små och på klipp från Skitargs turné. Efter det, och efter att jag hade diskat våra plasthajar och borstat tänderna, satte jag mig för att skriva dagens (gårdagens) bokinlägg och såg att det här var kvar på skärmen. Så det blev nu istället. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar