söndag 2 december 2012

Trött advent

JAG ÄR SÅ TRÖTT! Jag gick upp åtta igår, vilket i och för sig inte är jättetidigt men tidigare än jag är van vid, och jag hade gått och lagt mig för sent för att riktigt orka upp till julkalendern. Jag tittade på eländet, spelade in något videobloggsartat men har jag lagt upp den. HAH, aldrig i livet. Men den kommer väl.

Jag var på teatern hela dagen igår, från tio till tio och städade, var cafévärd och kollade på premiär. Sedan, hemma, satt jag och Anna och pratade jääättelänge. Det var mysigt. Men jag blev trött. Vi gick och lade oss vid halv fem, så jag hörde inte ens radiokalendern i morse. Jag somnade om direkt när den hade börjat. Så idag är jag trött. Och har tråkigt, för jag längtar till teatern. Jag ska dit igen idag och städa klart köket, och idag slipper jag vara själv i fyra timmar innan någon kommer.

Det där med jukalendern kommer väl dyka upp någon gång i framtiden. INTE nu dock. Jag ska adventa. Mamma bakar och jag ska se om hon fortfarande kan vilja ha hjälp. Och så ska jag klä på mig. Helst vill jag sova, men jag suger på att sova på dagen.

Glad första advent på er, i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar