söndag 27 januari 2013

Finest Awards

Jag är ju som ni vet värsta bloggnörden. Jag räknade om alla jag följer på Bloglovin och fick det till 62. Sextiotvå bloggar läser jag, varav nästa alla är aktiva. Elsa Billgren är den senaste i samlingen.

Det är en rätt bra blandning nu mellan kända och okända. Vill jag läsa små bloggar går jag oftast via Bloggkommentatorernas kommentarsfält, och det är också hos dem jag håller koll på de största bloggarna.

För de större är det nu dags för Finest Awards, och självklart är jag med och röstar! Inte i alla kategorier dock, eftersom jag inte känner igen någon i vissa av dem... Det känns ändå lite skönt, för hade jag verkligen känt igen ALLA hade det betytt att jag läser sånt jag egentligen tycker är tråkigt bara för att "jag är nörd". Det är inte sant nördande. Inte på någon av butikerna eller restaurangerna heller, för det är bara ointressant reklam.

Här är de kategorier jag röstat i, på vem och varför:

Årets kändisblogg: Cimon Lundberg. Ärligt talat har jag inte läst den, och jag tänkte Amanda Schulman först men Cimons blogg är relativt ny och jag vet att han har gjort en del intressanta saker, som uppstartandet av #killgruppen (ett initiativ för att uppmuntra män till att prata känslor). Dessutom får Schulman-klanen tillräckligt med uppmärksamhet som det är.

Årets modeblogg: Andreas Wijk. Har inte läst någon av de nominerades bloggar, men jag och Andreas konfirmerades ihop i Kungälv, så jag håller självklart på honom!

Årets föräldrablogg: Heja Abbe. Annars hade det självklara valet fallit på Lady Dahmer, men hon har så många som röstar på henne ändå, och hon är alltid nominerad till allting. Anna gillar Heja Abbe och brukar säga att den är väldigt bra, så den bör lyftas fram.

Årets personliga blogg: Paow. Brukar komma dit ibland via Bloggkommentatorerna och hon skriver verkligen personligt. Mia och Anna-Maria på BK verkar nästan ha lite föräldrakänslor för henne, för de blir alltid så oroliga när hon skriver att hon mår dåligt eller dricker för mycket. Det känns som om man kommer nära henne genom bloggen, och man hoppas verkligen att det ska gå bra för henne.

Årets nykomling i bloggvärlden:
Carola. Inte för att den är särskilt bra (för det är den verkligen inte) men för att hon verkligen har märkt ut sig. Hon adopterade en liten unge från något afrikanskt land och lät sätta i löshår på henne, och jävlar vilket liv det var om det.

Det var mina röster, det. In och rösta med er ni också, och berätta på vilka!

1 kommentar: