söndag 27 januari 2013

Glass

Det som avskräcker mig mest från att försöka skaffa ett förhållande är all tid det tar, och hur mycket arbete man måste lägga ner för att få det. Det handlar inte bara om att jag är lat och inte orkar vänta i de typ TRE MÅNADERNA av det tar att bli ihop (åtminstone inte bara).

Det handlar mer om investeringen. Det är ju inte bara tre månaders väntetid. Inte bara tre månaders flörtande. Det är tre månaders jävla trevande och ovisshet och längtan och tankar och funderande och planerande, till och med om man inte ens är kär.

Kärleks- och förhållandekarusellen känns just ungefär såhär: jag kommer till en glassvagn med maaaassor av olika sorters glassar. Nästan alla äter glass, försöker få glass, eller pratar om glass och den ser faktiskt ganska god ut. Problemet är bara att det inte bara är att gå fram och köpa en glass. Nej, utan jag måste betala tio kronor om dagen i flera, flera veckor, och sen! Ja, sen KANSKE jag kan få en glass. Om jag har skött mig. Men det är inte säkert. Inte så vansinnigt dyrt, men absolut inte värt besväret.

Sen kan man ju förstås försöka sig på att helt sonika TA en glass och hoppas på det bästa. Vem vet, glassen kanske är helt med på noterna?

Jävla glass

1 kommentar:

  1. haha, om jag skulle behövt gissa vem som skrev det här inlägget..

    SvaraRadera