tisdag 1 januari 2013

Idag

Jag vill inte städa mitt rum egentligen. Jag vill mycket hellre låta allt ligga kvar och bädda in mig i ett mjukt lager damm som jag kan sova i, men jag har ingen lust att sova. Jag vill vara vaken, jag vill gå vidare. Jag vill ta Anna i handen och komma någonstans, jag vill åka iväg. Eller åtminstone inte vara kvar här.

Smutsen är trygg och mysig men nu får jag lov att städa bort den i alla fall. Det kommer kännas lättare sen och jag kommer få andra saker att tänka på. Jag har ingen lust att ligga kvar här, i värmen. Jag vill vidare och hitta på nya saker och det här tvingar mig till att göra det. Inga gamla torkade blommor som har legat här sedan i augusti, hur fina de än är. Det kommer nya blommor i vår. Jag sparar det jag verkligen vill ha kvar, det som är viktigt och som jag tycker om, men det andra kan gå.

Gott nytt år 2013!

1 kommentar:

  1. Det är nog bra att städa bort ibland, även om det är jobbigt för stunden. Börja om på ny kula, när det är nytt år och allt :)

    SvaraRadera