lördag 19 januari 2013

Inatt

Nu har jag haft en sån där energitopp igen. Jag får såna ibland, och den senaste stora som jag minns var förra våren men jag antar att jag haft fler sedan dess som jag inte minns.

De går i stort sett ut på att jag har en massa bra idéer om saker jag kan göra, hitta på, skriva och så vidare, och faktiskt lyckas utföra dem. Jag har planer, lägger upp planeringar, fixar och gör och allt bara... flyter på. Och det går bättre och bättre och jag får mer och mer energi och lyckas bättre och bättre och sen släpper det. Det är väl inte bästa sättet att beskriva det på men det liksom faller. Oftast är det någon liten motgång som får mig att tröttna och ledsna och vändningen tar bara någon minut, max en timme. Den här gången kom den idag. Det är som om jag är manodepressiv, fast om vanlig manodepressivitet är en stor tiger som äter upp ens liv, så är det här en liten, liten snigel som får plats i handen. Typ så.

Jag vet inte riktigt vad det var den här gången. Antingen var det att jag och Anna inte kunde bestämma oss för vad vi skulle göra, eller att fick ett mail där jag än en gång fick inse att ingen kommer att ge mig ett jobb i handen (även om jag kommer fortsätta försöka lite till...). Eller så tänkte jag bara på för många saker samtidigt. Det brukar vara så också.

Oavsett vilket så känns det ändå som om jag landade bättre än vanligt den här gången. Delvis för att jag gjorde saker jag gillade och inte funderade. Sen också för att jag skrev ner lite saker som jag kan luta mig mot. Det verkar vara bra att göra sånt, skriva alltså. Text är bra.

Menneh, annars ska jag väl återgå till att... ja, ingenting egentligen. Eller inte, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar