tisdag 19 februari 2013

Fem saker om mig


  • Jag kallar mig själv för Baby i tankarna. Sjukt töntigt. Typ "kom nu baby, så går vi och lägger oss" eller "nej du baby, nu får du ta och skärpa dig".

  • Jag älskar hår! Allt hår, överallt (nästan)! Men mest hår på huvudet, massor av långt tjockt hår! Det gör Anna också så vi är som varandras hårspanare och håller utkik efter fina hår åt varandra.

  • Mamma säger att jag är flegmatisk. Det är ett så fruktansvärt fult ord att jag inte ens tänker förklara vad det betyder. Ni får googla det själva.

  • Historiskt sett är jag både helt svensk och inte alls svensk på samma gång. Mammas släkt är skånsk och pappas är finsk, och båda "länderna" har ju både tillhört och inte tillhört Sverige i omgångar. Kulturellt är jag dock nästan helt svensk, eftersom finlandssvenskar är ganska så svenska av sig.

  • En gång när jag var liten, alltså typ tre-fyra år, tappade jag bort mina föräldrar på Botaniska trädgården. Grejen är att jag inte alls tappade bort dem, jag visste var de var. Men de var så jävla tråkiga och tittade på samma sak i tusen år så jag gick någon annanstans. Inte sådär som i barnprogram att jag "smet iväg" utan som om jag hade gjort samma sak nu. "Jag är trött på er, nu går jag hit bort en stund". De hade dock inte samma syn på saken. Det är en historia som är väldigt typisk mig som liten.

1 kommentar: