fredag 22 februari 2013

Mars snart?

Jag åkte och köpte potatis igår, och det måste fan vara mars snart för jag tror aldrig jag har sett så många katter på den korta vägen. Upptagna var de visst också, för ingen av dem ville stanna och hälsa.

Jag är visst en marskatt jag med. Härom natten bestämde sig nämligen min hjärna för att tycka att ASFALTSLÄGGARE är det sexigaste yrket i världen. Tänkte att jag skulle dela med mig av den hjärnbilden här. Det var alltså inte såna där tjocka, skalliga asfaltsläggare med snus som man brukar se i verkligheten. Nej, i den här drömmen var asfaltsläggare stiliga, muskulösa unga män i blåställ som jobbade i stora arbetslag ute på vägbyggen, och när de var färdiga med ett stycke väg var de alldeles insmorda i asfalt, och nu till det bästa:

Om man hade tur när man var ute och åkte kunde det hända att man passerade dem precis när de var färdiga, och allihop drog av sig sina smutsiga overaller och duschade tillsammans på flaket till sina bilar, mitt på motorvägen. Ja, den bilden bjuder jag på.

- Vill du hjälpa oss få bort den sista asfalten?
(Ni anar inte hur svårt det var att få tag på en bild med män som duschar, men utan snoppar!)

4 kommentarer:

  1. Tur att du lyckades hitta en bild tillslut. För konsten, alltså.

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag känner att jag inte riktigt lyckas återge hur det såg ut, men fem-tio män på en motorväg, som omsorgsfullt gnider av sig fläckarna. Vissar drömmar minns man mer än andra.

    SvaraRadera