söndag 10 mars 2013

En till blogglista (jippii, listor!)

Bloggkommentatorerna har gjort en lista om bloggläsande, och jag vet, jag gjorde en liknande nyligen men vem bryr sig.


1. Vilken var den första bloggen du läste i morse?
Mycket trevliga läsaren Sanningsenlig låg först i Bloglovin-flödet denna morgon, så det blev den.

2. Vilken blogg besökte du senast?
Är inne på Matildas blogg samtidigt som jag skriver, så det var en ganska lätt fråga!

3. Vilken blogg var den första du läste?
Ehm, på den här frågan brukar jag svara Mikebike, men jag är inte säker på om det stämmer. Kan lika gärna vara sexbloggen Bubblan (tänker inte ens länka, du får hitta själv) när jag var en nyfiken fjortonåring. Eller nej, i så fall var det snarare via Veckorevyns sex&samlevnadsblogg, för det var via den jag hittade bubblan.

4. Hur många bloggar läser du varje dag?
Varierar. Ibland alla 60+, ibland två. Dock aldrig inga.

5. Nämn (och länka gärna till) ett inlägg du skrattat åt.
Kommentarerna som följer under det här inlägget hos Kvinnopartaj. Höll mig knappt på stolen.

6. Nämn ett inlägg du gråtit till.
Kommer inte på något sådär bara, brukar annars vara ganska gråtmild. Har dock säkert skrivit ett och annat inlägg själv med tårfläckar i bläcket...

7. Nämn ett inlägg som gjort dig förbannad.
Genusnytt och Hugo Rosa. För att de är korkade och elaka (Rosa är dock ganska snäll nu sedan han fått barn)

8. En avslutad blogg du minns.
Om jag inte ska upprepa mig? Matfadern. Brukade läsa den sista lektionen innan lunch och blev alltid så jävla hungrig.

9. En blogg du kommer läsa så länge den finns kvar.
Annas och Linneas bloggar (båda finns i spalten till höger), såklart. Annars har nånting ganska illa hänt.

10. En blogg som är extra spännande just nu.
Amanda Hellberg som håller på med sin nya bok Snögloben, med planerad nedkomst till bokmässan. Och Sandra Bejers Parisflytt är svår att inte vara nyfiken på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar