onsdag 27 mars 2013

Gamla barnprogram: När jag var liten var jag stor och stark


Jag är fan the master of hitta gamla glömda barnprogram! Nu hittade jag till exempel det här, som jag trodde skulle vara helt ohittbart. Jag mindes det under titeln "Min lillasyster Jack och jag" men Jack kommer väl in senare i historien. I det här avsnittet bygger pojken ett hus, och jag minns nästan allt. Vi måste ha det inspelat någon stans, jag måste ha sett det fler gånger än jag tror, annars satte sig husbygget sjukt starkt!

Tecknaren måste väl vara samma som gjort bajsboken, hårboken och de andra? Väldigt likt annars. Jag gillar att bilderna målas medan han berättar, det blir ju som en teckningsskola på köpet!

1 kommentar:

  1. Hur kan du tipsa om så många barnprogram som jag ALDRIG har hört talas om? haha alltså, sanslöst att vi är lika gamla och ändå har så olika koll!
    (jag har förresten skrivit om din blogg i min blogg ifall du vill läsa (lovar dyrt och heligt att det inte är dumma saker.

    eller?)

    SvaraRadera