måndag 11 mars 2013

Harry Potter Challenge 3. Favorite Hogwarts student durings Harry´s time (no repeats)

Okej, nu får jag bestämma mig för någon. Hmm... Luna har jag alltid gillat. Hon är så skum och söt och gillar en massa konstiga saker. Jag fick nästan en chock när hon var med första gången, för hon var så himla lik den karaktär jag hittat på åt mig själv - mystisk, outsider, gillar konstiga djur, har konstiga kläder och bor i ett konstigt hus. Och Jag blev så vansinnigt gladledsen när jag läste om hennes takmålning. Så fint.

Samtidigt vet jag inte riktigt om hon är min favorit, särskilt inte när hon varit med i så få böcker (vad är det, de tre sista tror jag?) men jag vet inte vem jag ska ta annars. Deras kompisgryffindorgäng är ju så präktigt och tråkigt så jag vet knappt vad jag ska göra av mig (utom Neville) och sen minns jag knappt fler.

Nej, det får nog bli Luna ändå, även om jag inte är helt nöjd med svaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar