lördag 23 mars 2013

I Tun

Bloggarflickan och hennes bror är borta den här helgen, på en företeelse som kallas för styrelseuppstart. Det betyder att ungefär tio stycken från Pelarteatern samlas i ungefär två stycken bilar, och åker iväg på fredagen för att komma tillbaka på söndagen. Så länge jag vetat om det har detta skett i ett hus omgivna av en massa ängar ganska nära Grästorp, och stället kallas för Tun. Fast i en äldre version för Nut-gården, vilket då var ett hem för psyksjuka, i den lite läskigare (åtminstone vissa gånger) versionen av Tunläger som kallas för uppstartsläger. Det är mycket mer intressant, ska enligt min mening göra en väldigt rädd för sina i vanliga fall inte så läskiga ledare, och jag har gått på fyra stycken, men är väldigt bitter över att jag missade det första som var precis innan jag började på teatern, vilket enligt alla sägner var episkt bra och läskigt. Bitter.

I alla fall, jag har aldrig varit på en styrelseuppstart men det verkar gå till så att när man kommit fram och alla klivit av, händer.. inte så mycket. Samlingen personer är en blandning av de mest aktiva och mest.. styrelsiga. 
Så första kvällen är inte så intressant. Men natten kan vad jag har hört vara det, om man är lite osäker på vad som pågår i de olika rummen. Men det är bara rykten.
Nästa kväll däremot händer något extremt spännande; ett många timmar långt möte då alla sitter så stilla att mössen börjar ana att de kanske har dött, och kilar omkring i rummet. Mössen har också ofta ätit ur köksskåp och liknande så det är också en styrelsemötesrutin att undersöka detta. Samt att kolla om det är översvämning på toaletten. Vissa gånger är det meterdjup snö (inte på toaletten, eller vad vet jag, det är trots allt teatern?), andra gånger som i år knappt nån snö alls (eftersom de glömt ställa in frysen i handfatet). 


MVH Anna som skriver extremt intressanta och framför allt inte huller-om-bulleriga inlägg som hon absolut orkar redigera sedan.






(baconbaconbaconbacon... nej röktmakrillröktmakrillröktmakrillrökmakrill)





1 kommentar: