söndag 3 mars 2013

Teaterhelg

Äntligen är februari över! Jag vet inte riktigt varför det varit en så eländig månad, men jag är så glad att den är slut. Inte för att något löst sig direkt, förutom att allt teatergrejs snart är färdigt. Vi har haft vårt första någorlunda riktiga genomdrag med kläder, ljus och musik och det kändes väldigt bra. Lokaltidningen har varit här idag också och han verkade intresserad. Ganska imponerande med tanke på att kommunens gymnasium lagts ner den här veckan så vi är glada att få i alla fall lite uppmärksamhet...

Inte för att replikerna sitter tiptop, jag sitter just nu och lyssnar när resten av gruppen läser repliker mot varandra och det är ju inte jättefokuserat, men jag tror verkligen på att det kommer bli bra. Vi har haft så fruktansvärt kort tid på oss att fixa allting, skrivit eget manus och gjort allting själva. Det gör ingenting att det är kaos en vecka innan premiär, det är så det ska vara. Jag tror det här kommer bli något vi kommer bli stolta över.

Jag vill inte vara en sådan som tjatar om att det snart är vår när det bara är mars, men det känns ju fan så. Vi sov ute i foajén i natt (eller cafét som det heter hos oss) och det var faktiskt helt uthärdligt. Nu är det till och med ganska ljust där vi sitter. Teatern ligger i en gammal fabrik från 1800-talet så fönstren är svinstora, och vetter dessutom mot solnedgången så det är väldigt fint här nu. Jävligt målande beskrivning där, känner jag, får öva på det där.

3 kommentarer:

  1. Många höga, rutindelade fönster på den stora vita väggen med ljusblå bleknande gardiner och vattenånga på både utsidan och insidan av rutorna. Väggen är vit och trägolvet smutsigt och dammigt men dammet virvlar i solljuset som skiner rakt in till sofforna där vi ligger och fyller hela lokalen med ett bländande ljus som värmer en samtidigt som man ändå måste ha vantar och mössa på sig eftersom fönstren också släpper in kylan från vårvinterkvällen.


    Nja.. så fort jag tänkte att jag skulle skriva en beskrivning blev den sämre, men duger den? ;)

    SvaraRadera
  2. usch, inte bra alls! >.<

    SvaraRadera
  3. Haha, för att vara du var den rätt dålig, men ändå mer kreativ än min version!

    SvaraRadera