onsdag 13 mars 2013

Vad gör jag just nu?

Städar:

Bakar (ibland, här väldigt lyckade maränger):

Tar kort på innerdörren till ytterdörren (det är för kallt med bara en dörr). Det ser ut som att jag har fiskögeobjektiv:

Gör gullig frukost till Anna (hjärtat på ostmackan är av kanel-kardemumma-sockerblandning, mycket gott):

Äter avocadohalvor med sötsur sås från ICA. Koketterar ibland med ett basilikablad:

Min broder gör äggskalsgubbar, som den här köksführern:

 Längtar efter vår. Inte så mycket efter att det ska vara ljust och varmt eller så, utan efter att saker ska växa. Kaprifolen trotsar dock allt och får skott när som helst:

Jag har satt blomsterbönor på mitt rum. De växer så vansinnigt fort (verkligen, flera centimeter om dagen) och blir som ett sånt där datumljus som finns på jul, fast för våren:

Boken på bordet är Linnéa planterar av Christina Björk och an av mina bästa illustratörer, Lena Andersson. Det är en av mina favoritblomböcker och handlar om samma Linnéa som i Linnéa i målarens trädgård. Mycket bra!

Märker hur seg jag verkar när jag skriver. Det är för att jag känner mig rätt seg. Jag vet inte varför. Jag är inte trött, inte ledsen, inte på dåligt humör. Bara... oinspirerad för att använda ett ganska irriterande ord. Jag vet inte varför. Det finns bra saker i alla fall. Anna är en bra sak. Den bästa saken är du. Egentligen är du det enda som är bra, du är det enda som tar mig framåt, som gör mig glad.

2 kommentarer:

  1. Otäck gubbe där på köksfläkten ja.

    Men vilken konstig känsla som kom över mig när jag såg mjölkglaset. Det var inte igår jag såg ett sånt. Vilka minnen.

    SvaraRadera
  2. Jo, visst är han! Men han verkar inte vilja lämna huset riktigt, nu står han i trappfönstret... Jag gillar de där glasen, tror de är rätt lätta att få tag på från loppisar och sånt! Dock är de lite läskiga pga att de är av duralex och kan explodera i handen på en :o

    SvaraRadera