torsdag 21 mars 2013

Vad skulle du ha hemma om du var rik?

Jag har med nästan 100% sannolikhet fått jobb. Jag börjar i början på april och får alltså lön typ i maj, om man räknar med innestående lön, eller vad det heter. En stor anledning till att detta är jävligt gött är att jag kommer få pengar, och kommer kunna köpa saker. Så småningom kommer jag kunna flytta hemifrån, och går på ICA och Biltema och fantiserar om saker man kan ha hemma.

Jag har faktiskt redan bestämt mig för vad jag ska köpa för min första lön: ett par skor från Pretty Small Shoes. Så jävla fina, och pyttesmå! Jag har listor med saker jag vill köpa, och saker jag vill ha och sidor jag vill handla från och butiker jag vill stödja.

Samtidigt är det en del av mig som ropar "TRRRÅÅÅKIIIIGT!" när jag läser de där listorna. För, eh, ja, de är ganska tråkiga. Vuxna och normala. Var är min Rupert Grint-anda? Ni kanske inte visste det, men Rupert Grint som spelar Ron i Harry Potter lever tydligen ut varenda barndomsdröm man kan ha om att vara rik och vuxen. Han har typ en glassvagn och brukar dela ut gratis glass, en inomhusrutschkana, ett eget zoo med lamor och påfåglar, och en chokladskulptur av sig själv i naturlig storlek.

Sån vill jag också vara. Även om man inte har så mycket pengar kan man vara lite sån ändå, det handlar väl mest om vad man prioriterar. Jag vill inte vara en sån som köper vanliga, förnuftiga saker och som på sin höjd blir lite wild and crazy och köper en glass på en vardag någon gång ibland (även om jag ligger hyfsat långt ifrån riskzonen, med tanke på många i mitt umgänge).

Så nu försöker jag komma på roliga saker att ha, såna som man skulle valt när man var liten, men just nu verkar fantasin tryta. Jag kommer mest på vuxensaker. Man får se till att skriva en lista, för vem vet. En dag kanske man kommer på sig själv med att betala tiotals tusen kronor för en ny köksinredning, och inte ens tänka tanken på att man skulle kunna köpa en glassvagn istället!

Vad skulle du köpa?

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde en lista en gång och det var bara en massa resor på plats 1-10. Men sen tror jag det var ett piano. Men det har jag faktiskt fortfarande inte.

    SvaraRadera
  2. Piano borde väl inte vara så svårt, påstås ju att det finns massa på blocket men jag inte om det är sant... Men resor är bra, de kan vara typ hur konstiga eller vanliga som helst!

    SvaraRadera