måndag 8 april 2013

Första dagen, första jobbet

Okej, jag vet att jag lovat skriva om det här. En sak kan jag i alla fall berätta om hur det känns: jag är så jävla trött. Så trött att jag knappt sitter upp.

Och en sak till. Jag kommer nog rätt länge ha svårt att identifiera mig som en person som har ett jobb. Vi fick vattenflaskor med företagets namn på. Tänk, om jag satt och drack ur den och någon frågade vad som står på, så skulle jag säga Det är där jag jobbar. Nej. Det går inte ihop. Jag har inget jobb, jag går i skolan.

Men det var fint där, okej lokaler, bra läge, okej människor. Och jag tror kanske ändå att jag kommer klara själva jobbet också. Även om jag en lång stund under genomgången av paketpriser och bredband och abonnemangslösningar satt och tänkte Vad i hel-ve-te har jag gett mig in på?.

Nu ska jag tvätta av sminket (jojo minsann, såna finesser kostade man på sig idag!), borsta tänderna och gå och lägga mig. Imorgon ska jag gå upp klockan sex. Jag kommer vara ännu tröttare imorgon. Det här kommer inte vara en aktiv blogg den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar